Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

31 januari 2013

Mormors drömtårta

Testade här om dagen att baka drömtårta. Hur svårt kan det vara? Mormors är alltid så god :-)
Jag tog ett recept på nätet och bakade efter det. Men  resultatet blev inte alls som jag tänkt mig!  Antingen hade jag otur eller så... ja jag vet inte! Men den såg ut som på bilden är iallafall....

Då tog jag och ringde en sväng till min mormor och fick hennes recept. Provade det...... och fick precis det resultat som jag ville!
Så gott :-)

Mormor's drömtårta

3 ägg
1 1/2 dl strösocker
Vispas till pösig smet

3/4 dl potatismjöl
1/2 tsk bakpulver
2 msk cacao
Bladas med äggsmeten

Bred ut smeten i bakplåtsklädd långpanna.
Gräddas i 200 grader ca 10 minuter.
Låt sedan kallna innan fyllningen breds ut ovanpå.

Fyllning
150g margarin
2 dl florsocker
Vispas med elvisp länge! 
Ska vara vitt!







1 kommentar: