Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

11 april 2013

Håll ögonen öppna!

Åter igen en solig dag :-)

Påtal om Pelargoner....
Mamma berättade härom dagen att min gammelmormor hade en viss förkärlek till
"Engelsk pelargon", 
och som av en händelse så hade ICA fått in dessa idag när jag var och handlade.




Jag har försökt fånga den på bild,
men det var svårt att få med den vackert skimrande färgen på blombladen.
Mörka, sametsröda blad som har en yttre kant i lila ton och en jämt silverskimmer över hela.
Väldigt tjusig :-)

På Blomsterlandets facebooksida berättar dom i dag om detta:
"Årets pelargon är Tango 'Velvet red'.
 Den finns i Blomsterlandets butiker i södra Sverige redan nu och alla butiker från och med måndag."

Tänk så mycket vackra växter det finns.
Det gäller att inte bli hemmablind.
Även, den så vanliga Pelargonen, kan bli ett vackert inslag i vardagen.

Jag avslutar detta inlägg med att upprepa något jag hörde härom dagen:

Håll ögonen öppna!...
...annas ser du ingenting ;-)

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Mycket vacker! Jag kan bara hålla med dig om att ha en öppen blick så man inte går miste om saker i önödan ;)
    kram!

    SvaraRadera
  2. Jätte tjusig! Perfekt och underbar sommarblomma =)

    SvaraRadera