Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

7 april 2013

Vår på burk...

Under natten kom det 10-15 cm snö...
Våren är som bortblåst!
Tänk att man aldrig lär sig.
April är april!
Snö, hagel, sol och regn.
+ grader
- grader

Men tänk om det fanns en möjlighet att samla lite vår på burk!
Just idag är en sådan dag som jag skulle vilja kunna plocka fram den burken.

På vardagsrumsbordet har jag i alla fall gjort ett försök.

Har ni själva något knep för att hålla våren vid liv
innan den fått fart på riktigt?

Ha en skön dag, trots snö!

<3


5 kommentarer:

  1. Jag fick en chock när jag vaknade imorse ocdh gick ut med hundara! Men samtidigt minns jag att det var precis samma sak förra året..
    Jag har dessvärre inga bra knep, försutom att köpa fina snittblommor som man blir glad av ;)
    Så fint du har det på vardagsrumsbordet! Vad heter dem vita blommorna?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det konstigt att aprilväder alltid kommer som en chock :-P
      De vita blommorna är en pelargon! Om du ser tidigare inlägg om "stjärnblommande pelargon" så ser du hur den ser ut. Denna lilla kvist i vasen blev över när jag skulle ta en stickling :-)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jättefin pelargon!

    Jag planterar penséer! De tål minst 5 minus, mer om man packar in dem i väv under de kallaste nätterna. Brukar plantera ut mina i början på april och sen får de bära eller brista säger jag. Aldrig har de dött. De växer inte första månaden men de tar sig alltid. Slår in de i väv eller tar in dom om jag ser att temperaturen går mycket över -5 grader. Genast känns det som mer vår om man har planterat ute! =D Vi ska ju till Barcelona nästa helg men genast efter det ska jag plantera mina penséer och det längtar jag till! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh! Barcelona ja.... ni har inte lite plats kvar i resväskan? Bara liiiiiite :-)
      Hoppas ni får en toppenresa!
      Penséer, absolut! Det ska det bli även här! Bara snön slutar falla...
      Kram

      Radera