Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

6 april 2013

Pelargoner

Pelargoner är vackra blommor.
Har fått ett alldeles speciellt intresse för dessa just denna vår.

Jag fick för ett tag sedan överta en pedistal som min gammelmormor och mormor har använt.
Denna skulle naturligtvis fyllas med lämpliga växter.
Vad kunde då vara mer passande än just lite olika pelargoner.

Idag inhandlade jag lite olika sorter på blomsterhandeln.

I väntan på terrakottakrukor får jag nöja mig med gröna... ;-)

Just nu känns det lite som en djungel här hemma,
men tanken är ju att mycket av detta växande ska flytta ut så fort vårt norrländska väder medger detta!

Detta ska tydligen vara Mårbacka pelargon.
Skaffade även en vit av denna sort.

Sedan blev det en Tulpanblommande pelargon som jag tror heter "Pink Pandora"

Den mest utstickande var nog denna vita, stjärnblommade,
som jag inte vet vad den heter.... 


Loppisfyndade lite krukor,
så jag tvungen att ta några sticklingar av de plantor jag köpt.



Hoppas att dessa tar sig!



2 kommentarer: