Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

19 februari 2014

Gammalt blir till nytt

Igår fick jag två stycken ugnsformar av min mamma.


När jag tittade på dessa så fick jag en liten idé :-)
Här nedan ska jag nu visa hur jag med enkla medel omvandlade denna ugnsform
 till en mycket trevlig och mysig inredningsdetalj.

Jag började med att måtta omkretsen på formen för att kunna virka en snygg spetskant.
Ett gammalt garn jag fått av min mormor med en mysig, naturnära känsla tyckte jag passade bra.
Spetsen virkade jag på fri hand.

Sedan limmade jag denna spets runt formen.

Handtagen lindade jag med ett grövre snöre.

Sedan så hade formen fått ett helt nytt utseende och det var dags att göra den redo för köksbordet!





Känner mig riktigt nöjd med det slutgiltiga resultatet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar