Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

3 februari 2014

Loppisfyndat garn som blev en uggla


Igår besökte vi en stor loppis inne i stan.
Jag fyndade lite av varje och bland annat så blev det några nystan av ett mysigt bomullsgarn.

I dessa tider så är det mycket som kretsar kring ugglor av alla de slag. 
Både inom heminredning, handarbete och smycken.

Jag har länge tänkt försöka mig på att virka en uggla och igår gjorde jag slag i saken!

Efter att ta googlat en hel del, tittat på bilder och samlat inspiration så satte jag min ner i soffan för att på egen hand försöka knåpa ihop en egen uggla.

Grundidén till min uggla hämtade jag från "Fru Persson på Pälsärmen" och hennes lilla uggle-nyckelring.
Men jag har gjort min större (ca 20 cm hög) , med lite andra öron, vingar och så virkade jag min näbb.

Här kommer lite bilder på min uggla:







Idag håller sig temperaturen kring noll och det är nästan lite vårkänsla i luften.

Hoppas alla Ni där ute får en fin vecka!

Kram!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar