Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

16 december 2012

3:e Advent på Svallet

Det har snöat hela dagen och vi har haft runt 4 grader kallt. Börjar bli rejäla snöhögar på gården nu!
Denna 3e advent har varit en skön dag. Vi började med att ta lite sovmorgon och sedan en lång och stillsam brunch.
På eftermiddagen blev det en sväng till K-rauta för att se oss om efter en större snösläde.
Blev dock inget fynd.
Jag hade sedan lite ärenden på Blomsterlandet.      
Åh! vilket trevligt ställe det är. Skulle kunna gå där ofta :-) Väldigt mycket fint!
Idag kom jag hem med en julros (Helleborus niger). Den traditionella, vita, julrosen. Planterad i kruka.

Jag hoppas att jag ska lyckas få den att överleva. Enligt vad jag läst mig till så vill den gärna stå svalt och ljust och vissnar lätt i rumstemperatur... Du kan läsa mer om julrosor här. Jag ska passa på att njuta av min så läge det går :-)

Här nedan är en bild på det mysiga prydnadshjärta jag placerat på väggen i vardagsrummet.

Väggen är egentligen grå, men i skenet av julgranen och med hjälp av lite fotoeffekter så blev bilden såhär:
Nu är klockan 20.00 och jag ska slå mig ner i soffan för att titta på och samla inspiration från "Jul med Ernst". Brasan ska tändas och lite Hjortronglögg tar jag med mig :-)
Ha en trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Vilken mysig blogg du har startat! Har precis som du fastant för den skira julrosen. Visst är den vacker i sin enkelhet! Vore trevligt att ses någon dag, är det snart ett år sedan sist?
    God Jul!
    önskar (din lillasysters svägerska)
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla :-) Tycker själv att det är roligt att läsa bloggar. Är intresserad av foto och av att skriva. Då kändes det ganska rätt att starta en blogg :-)
    Lätt att samla ihop bilder och händelser - å den som är intresserad kan läsa! kul att du gillar den.
    Snart ett år sedan vi träffades hos er och åt den jättegoda nyårsmiddagen :-) Men visst sågs vi hos Malin på hennes födelsedag också?
    God Jul till er!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Ett tips Ang julrosen är att du förvarar den kallt iaf då du inte är hemma så att den får lite kyla och står sig längre. Tex i kylskåpet då du jobbar och över natten. Sen till våren plantera ut den så tar den sig säkert där även om den är svår att få att blomma om..

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket för tipset!

    SvaraRadera