Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

25 december 2012

Julefrid och mys

10-15 minusgrader. Vackert snöfall och rimfrost i träden.  Perfekt Julaftonsväder.
Jag började med att tillbringa förmiddagen på jobbet. Men efter lunch tog jag mig hem och landade i julaftonskänslan. Kvällen tillbringade vi hos min lillasyster och delar av släkten. Middag, julklappar och sötsaker. Härlig julstämning!

Änglar, som jag samlat på länge, slutar aldrig att intressera mig. Av mitt ♥ fick jag två söta änglar som ännu inte fått någon plats här hemma.


Lillasyster M och hennes L gav oss en så fin ljuslykta! Den har fått lysa hela dagen idag :-)
Första bilden är tagen med blixt bara för att de vackra grenarna skulle synas :-)



Mycket annat nyttigt och bra blev det också.
Tack :-) Börjar tro att vi varit snälla i år! ....

När juldagsmorgon glimmar... det är i dag det.... och nog har det glimmat! Vackert väder, lite stillsamt snöfall och runt -13 grader.
Vi har bara tagit det lungt, ätit rester från gårdagens julbord och försökt nöta lite på det kvarvarande julgodiset så att det ska hinna ta slut innan nyårslöftena anfaller!

Jag har idag möblerat om lite och gästrummet fick en ny look. På nedervåningen har vi inte gjort något åt ytorna (golv, väggar) sedan vi flyttade in, men mycke planer finns!
Som avslutning på juldagen blev det mysmiddag och lite av Sanna Nielsens julkonsert på TV.
I morgon är det dags för mig att jobba igen. Men bara en dag :-) Sedan ledig lite igen!
Hoppas alla har en trevlig kväll!


1 kommentar:

  1. Malin i musikkåren :)26 december 2012 kl. 19:14

    Heej!
    God Jul på er!! Otroligt fina bilder du har och särskilt med de där stjärneffekterna i kanterna- coolt!

    Verkar som no haft en fin jul och va kul dt var att se ett av de tidigare inläggen med före- och efter bilderna!! :)

    God Fortsättning! :)

    SvaraRadera