Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete.....

Inredning, Design, Djur, Musik, Kärlek, Recept, Hus, Växter, Handarbete......

10 december 2012

Julmys

Idag har jag ägnat mig åt diverse julpyssel. Både ögongodis och sådant som smakar bra ;-) Saffranskaka i långpanna och nougatkulor med mandelmassa har det blivit. Nytt för i år är den vita chokladtryffeln med smak av Túnel, en likör från Mallorca.


Inspirerad av den vackra "mobil" som pryder trapphuset på mitt jobb var jag tvungen att göra en liten miniatyr att ha hemma. Vips så fick utbrända värmeljus ett användningsområde! Dessa glänsande stjärnor placerade jag vid balkongdörren.



Jag har sedan länge en förkärlek för änglar. Har många i min samling. Nyaste tillskottet köpte jag av en kollega. Fantastiskt silverglittrande ängel att hänga i granen. 

 Julens blommor är många, men i vårat hus finns tre. Hyacint, julstjärna och amaryllis. Det återstår dock att se om amaryllisen hinner slå ut. Men med det läckra amaryllisstödet är det en vacker dekoration i köksfönstret iallafall!

Men det finns annat som växer också. Masken Max vaktar ett stort fat med taklökar som är räddade från vintern utanför.


Så till dagens mest svårfotograferade objekt. Min absoluta favorit bland ljusstakar för värmeljus. Inköpt från Perfect Home i samband med ett "homeparty". Perfect home har mycket fina inredningsattrialjer. Denna ljuskreation har plats för fem ljus. Kortsidorna är av mörkt trä och långsidorna av mörkt glas. Ljuslågorna speglas i glaset och i vissa vinklar ser man en oändlig rad av ljus. Väldigt vackert!

7 kommentarer:

  1. Malin i musikkåren11 december 2012 kl. 08:46

    Hej!
    Gus så mycket fina och mysiga saker du har :)!!!

    nu funkar det även att kommentera ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! va bra att det fungerar att komentera :-)

      Radera
  2. Väldigt mysigt och vackert!! :)

    SvaraRadera
  3. Du är verkligen duktig på att pynta och baka Jenny! :)

    SvaraRadera
  4. Du som är duktig på att baka och har ofta spännande recept.. kan du inte lägga upp dina favoriter här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du finner det intressant! :-) Jag kan absolut dela med min av recepten!

      Radera